Top Ad unit 728 × 90

Üstün Zekalı Yazılım: Yapay Zeka

Stephen Hawking
“Yapay zeka, kendisini geliştirmeyi sürdürebilir ve hatta kendisini yeniden biçimlendirebilir. Son derece yavaş bir biyolojik evrimle sınırlı olan insanlar, bu tür bir güçle yarışamaz"

Stephen Hawking böyle bir uyarıda bulundu fakat yapay zeka (AI) ile ilgili geliştirmeler devam ediyor. Peki biz bu gelişimin neresindeyiz, konuya ne kadar hakimimiz?
En basit anlamı ile bilinen robotların bilinç kazanma durumu ile ilgili olan yapay zeka bu tanımdan çok daha karmaşık. Bilgisayar bilimleri ile sıkı sıkıya ilişkili olan yapay zeka tarım, tıp, matematik gibi birçok alanda da yer edindi.
Yapay zekayı daha iyi anlamak için yıllardır duyduğumuz üç tanım arasındaki farkı gözetmemiz gerekebilir. 

Yapay zeka, Makine Öğrenimi, Derin Öğrenme

Yapay zeka insana has akıl yürütme yetisini kopyalayarak  makinelere aşılama ile  ilgili çalışmalara ev sahipliği yapan bir alandır.
Makine öğrenimi ise yapay zeka ile ilişkili olup makinelere öğrenme yeteneği kazandırılmasıyla ilgilidir. Bu durumda makine algoritmalar sayesinde verileri anlamlandırıp çeşitli durumlarda karar verme yetisine sahip olur. Makine bu yetisi ile özel durumlar için güncellemelere gereksinim duymaz.
Derin öğrenme ise makine öğreniminin bir alt kümesidir ve AI alanının en ileri noktasıdır. Derin öğrenme makinenin bir insan zeka yapısı ile en benzediği noktayı temsil eder.                           
Kaynak:  futurism.com  

AI şimdiden literatürde alt kümelerini oluşturmuşken dünyada ne gibi değişikliklere yol açtı?

Apple&Siri, Amazon&Alexa günlük hayatımızdaki sesleri gittikçe artıyor. Akıllı ev sistemleri “kendi kendine konuşan delidir”  deyimimizi yerle bir etti bile. AI etkisini sektörel anlamda da hızla gösteriyor. Tüketicilerin beklentileri boyut atlamışken tüketicilere hizmet noktasında firmalar, teknolojik yenilikleri süreçlerine entegre etmek zorunda kalıyor.
Perakendeden inşaata, otomotivden hızlı tüketime kadar birçok sektörde kişiye özel hizmet vermek eskiden lüks olarak sayılırken günümüzde bu bir zorunluluk. Boston Danışma Grubu’na göre AI sayesinde perakendeciler, kişiselleştirme çalışmaları ile satışlarını %6-10 oranında arttırmış. Analizler gösteriyor ki işletmeler teknolojiyi sistemlerine entegre ettiğinde uzun ve kısa vadede yükselen bir grafiğe sahip olabiliyor.
Teknolojinin sunduğu seçenekler tüketicilerin algısında, isteklerinde değişikliğe yol açıyor. 

Artık tüketiciler, ürün/hizmeti istediği yerden istediği şekilde almak ve istediği şekilde iade etmek kısacası  her seçeneğe sahip olmak istiyor. Bu durum ise işletmelerin birçok kanalını entegre yönetmesini gerektiyor. Çoklu Kanal Satış Yönetimi EnRoute ise ihtiyacınız olan bu sistemi sağlıyor. Tek platform üzerinden kontrol edebileceğiniz satış kanallarınız ile tüketicilerinizin beklentilerini karşılayabiliyorsunuz. Çoklu kanal satış yönetimi EnRoute ana firmada, iş ortaklarında ve mobil ekiplerde kullanılmak üzere çeşitli fonksiyonlara sahip. Bu fonksiyonlar sayesinde, ana firmanın çoklu satış kanal ve satış gücü yönetimi ve farklı süreçleri için gerekli operasyon ve bilgi akışı sağlanıyor.
EnRoute iş zekası modülü olarak geliştirilen Business Analytics satış, dağıtım, finans ve lojistik süreçleri ile ilgili dataları bir arada görebilmenizi sağlıyor. Tahminleme yetisi olan Business Analytics ile verilerin analizi sonucu ilerleyen dönemlerde ürün/hizmetlerin  potansiyel durumlarını görebilirsiniz.

Yapay zeka gibi teknolojik gelişmeler  birçok yeniliği beraberinde getiriyor. Sektörel bazda ve kişisel hayatımıza hızlı adapte olabilen bu yenilikler işletmelerin yapısında da değişiklikleri gerekli kılıyor.
EnRoute hakkında daha fazla bilgi almak için: https://goo.gl/WRiL5B










Üstün Zekalı Yazılım: Yapay Zeka Reviewed by Taşkalem on Ocak 30, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by test tema © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.