Top Ad unit 728 × 90

OFİSE DÖNÜŞ

Son dönemde birçoğumuz daha önce aklımıza gelmeyecek zorunlu tecrübeler yaşadık. Pandemi birey bazında olduğu gibi kurumlar için de birçok değişikliğe neden oldu. Hızlı şekilde değiştiğimiz bu dönem aslında gelecek yeni düzene geçişin zeminini de hazırladı.

Bu tecrübelerin başında tabii ki evden çalışma düzeni geliyor. Dünyada ve ülkemizde bu düzene çok önceden geçen şirketler ya da “freelance” çalışanlar var ama bu kadar ani ve zorunlu geçiş eminiz ki hiçbirinde olmamıştır. Univera&Univis olarak; çalışanlarımızın sağlığını korumak için hızlı karar alan şirketler arasında yerimizi aldık. 18 Mart itibari ile başlayan evden çalışma serüvenimizi, 1 Haziran itibari ile kademeli olarak ofisimize taşıyoruz. 

Peki Ofise Dönmeden Önce Nasıl Hazırlandık?


Öncelik Çalışanlarımızın Fiziksel ve Mental Sağlığı

Çalışanlarımızın fiziksel sağlıkları için aldığımız hijyen önlemleri ve bir dizi kuralların yanında mental olarak da onları rahatlatacak uygulamalar geliştirdik. Ofise dönmeden önce ne gibi önlemler aldığımızı, dönüş şeklimizi ve ofiste uyulması gereken kuralları detaylı olarak anlattığımız dokümanlar hazırladık ve paylaştık. Çalışanlarımızın psikolojik olarak da kendilerini iyi hissedebilmeleri için dönüşü zorunlu kılmadık ama gelenler için daha rahat hissetmelerini sağlayacak olan bir dizi önlemin yanında yaz kıyafeti uygulamasına da geçtik. 

 Çalışma Ortamının Hijyeni ve Güvenliği

İlk aşamada ofisimiz, çalışanlarımız gelmeden önce yüksek hijyen koşullarına uygun şekilde uzman ekipler tarafından temizlendi.

Hepimizin bildiği gibi; salgında ateş, en yaygın belirtilerden. Bu nedenle ofise girmeden önce çalışanlarımızın ateşi ölçülecek şekilde düzenleme yaptık. Tabii bununla birlikte gerekli tıbii, hijyenik ve koruyucu malzeme tedariğini de sağladık. Tüm çalışanlarımızın kolayca ulaşabileceği noktalara, dezenfektan istasyonları kurduk.

Ortak kullanımda olan alanlar için temizlik sıklığını ve personel sayımızı artırdık. Katlarımızda ortak kullanımdaki kahve&çay istasyonlarımız için hijyenik kullanım kuralları oluşturduk ve çalışanlarımız ile paylaştık. Yemekhane düzenimizi değiştirerek, tüm yeme içme gereçlerini tek kullanımlık olarak  değiştirdik.  


Tamam, Artık Ofise Geldik. Peki Çalışırken Nelere Dikkat Edeceğiz?

 Oturma Düzeni

Ofise dönüşümüz kademeli başladı. Çalışan sayımızın 1/3’ü ofisimizde olacak şekilde dönüş yaptık. Bu aşamada kronik rahatsızlığı olanlar, hamile çalışma arkadaşlarımız ya da konuyla ilgili kaygı seviyesi yüksek arkadaşlarımız evlerinden çalışmaya devam edecek. Ofis ortamımızı da özleyenlerin sayısı az değil tabii 😊 Bu nedenle haftalık olarak takımlar, kendi aralarında ofisten çalışma planlarını yapıyor. Bu planlamayı da ofiste mutlaka çalışan sayımızın 1/3 oranında olacak şekilde yapıyoruz. 

Toplantı Düzeni

Çalışanlarımızın kafa karışıklığı yaşamaması ve tedirgin olmamaları için pandemi döneminde ofiste uymamız gereken kuralları belirledik. Özellikle daha fazla insanın bir arada olduğu toplantı, eğitim vb. durumlar için kurallarımızı netleştirdik. Toplantılar için tabii ki önceliğimiz dijital görüşmeler. Ofiste kurum içi toplantı planlanması durumunda da katılımcı sayıları, toplantı odalarımızın büyüklüğüne göre belirlendi. Toplantı süresisini de 30dk olarak belirledik. Uzaması halinde, ara verilmeli ve odalar mutlaka havalandırılmalı ya da toplantılar terasa taşınmalı. Neyse ki geniş bir terasımız var 😊

İkili görüşmeler için ise 1,5m’lik sosyal mesafe kuralı ofisimiz içinde de geçerli. Bu görüşmeleri 15dk’dan uzun tutmamak da kurallarımız arasında. 

Mola ve Yemek Arası

Pandemi döneminde, molalar kısalıyor ve tadına doyulmayan yemek sonrası masa sohbetlerine üzülerek ara veriyoruz. Kurallarımızı buna göre hazırladık. Hepimizin sağlığı için molaları kısa tutarak, yemekhanede hazırlanan aralıklı oturma düzenine geçtik. 

Bireysel Önlemler

Biz Univera olarak çalışanlarımız ve toplum sağlığını korumak için yukarıda özetle bahsettiğimiz bir dizi önlemler aldık; fakat bu süreci sağlıklı geçirebilmek için çalışanlarımız ve aslında tüm toplumun bireysel önlemler alması ve kurallara uymasına ihtiyacımız var. Çalışanlarımıza güvenimiz tam. Biz de onları resmi kurumların yaptığı uyarılar ve alınması gereken önlemler ile ilgili bilgilendiriyoruz.

Çalışanlarımızdan ve aslında tüm toplumdan beklentimiz, öncelikle birey olarak kendilerini korumaları, dışarıda/ofiste geçirilen sürelerde el yıkama sıklığını ve süresini artırmaları, kişisel eşyaların, ofis ortamında telefon, klavye, bilgisayar, kalem gibi sık kullanılan gereçlerin paylaşılmaması gibi basit ama önemli davranış alışkanlıklarını edinmeleri... Biz ofisimizi ve birbirimizi çok özlemiştik. Bu nedenle dönüşümüz muhteşem oldu ama hiçbir şey eskisi gibi olmadı 😊

İnanıyoruz ki dünya olarak geçirdiğimiz bu zor günleri, silkelenerek, eskisinden daha iyi izler bırakmak için atlatacağız. Univera&Univis Ailesi olarak; biz de her zamanki gibi ofislerimizde daha iyisini yapmak için çalışacağız. 

 Sağlıkla kalın

Univera Kurumsal İletişim 

 

OFİSE DÖNÜŞ Reviewed by Taşkalem on Mayıs 29, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by test tema © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.